Sunday 19 November 2017

Optioner kalvkött demi glace


Matlagning Cartoons. Press Releases. Meal Planning. Grocery List. All About Meats. All Om Pasta. All About Poultry. Rice Grains. All About Seafood. All About Seasonings. Specialty Foods. All About Vegetables. Cheese Primer. Real Cheese Pleasers. Basic Pantry. Wine Tastings. Basic Cooking. More Techniques. Appetizer Recipes. Bread Pizza Recept. Frukost Recipes. Dessert Recipes. Ethnic Recipes. Kid-Friendly Recept. Långtids Recept. Recept Recept. Snygga Recept. Rice Recept. Sauce Recept. Korta Recept..Sid Dish Recept. Vegetarian Recept. På Hand Recept. Meat Recept. Recept. Buffalo Recept. Lamb Recept. Pork Recept. Kanin Recept. Vanliga Recept. Venison Recept. Poultry Recept. Kicken Recept. Duck Recept. Turkey Recept. Salad Recept..Salad Dressing Recept. Seafood Recipes. Clams Mussels Recept. Krabba Recept. Fisk Recept. Hummer Recept. Scallop Recept. Shrimp Recept. Soup Recept. Brothy Soup Recept. Kall Soup Recept. Tackad Soup Recept. Stock Recept. Som det får Recept. Grilling BBQ. Stora apparater. Små apparater. Verktyg Gadgets. Cookbooks Magazines. Mat och matlagning.............................. Kokningsvillkor. Kooking Videos. Tips och Facts. Culinary Schools. All Culinary Schools. Online Schools. Schools By City. Baking Pastry Schools. Hosp Management Schools. Culinary Articles. Baking Pastry Articles. Hosp Ledning Articles. Culinary Education. Culinary Careers. The Art Institutes. Scholarships Grants. Scholarships Grant Listings. Kids Can Cook. Culinary Education Books. The Secret to Great Sauces is Great Ingredients. If du frågar mina döttrar vad är deras favorit måltid och de kommer berätta för dig, pappa s biff med sås. Jag älskar att mina små tjejer njuter av en bra bit av nötkött som New York Strip Steak eller en filet Mignon serveras med en rik brun sås med krossad pepparkorn eller vild svamp och en rik bas för att göra restaurangen kvalitet Serveras med stärkelse och en vegetabilisk grönsakskål, vi kan sätta ihop på mindre än 30 minuter och jag vet att min fru och barn kommer att bli lyckliga. o Vad är hemligheten att göra restaurangkvalitetssåser hemma Demi Glace. Vad är Demi Glace. Demi Glace är en rik brun sås beredd genom att kombinera brun sås och Espagnole sås, en av de fyra modersåserna utsedda av den stora 1900-talskockan Antonin Carme s Det är i grunden kärnan i alla de stora klassiska bruna såserna och används över hela världen på restauranger för att förbereda såser. Problemet för hemmet kockar är det tar mycket ben, mycket uppmärksamhet och mycket tid att förbereda demi-glace rätt och mest hemma kockar, inklusive mig själv, har inte tid att förbereda den från början. Lycklig för oss finns det nu några fantastiska demi-glace-produkter på marknaden, inklusive de som listas nedan genom Amazon. Hur kan du höja dina egna såser hemma. Jag skulle vilja säga om det finns en ingrediens som förhöjde hur jag lagar mat, det är det här jag kan inte berätta hur många måltider jag har lagat för vänner och familj och de kan inte tro hur stor såsen är, spelar ingen roll om du sp sista timmar som arbetar på alla andra delar av måltiden, kommentarerna handlar alltid om såsen och hur gjorde jag det och kan jag göra det här hemma i mitt kök också. Faktum är att alla med lite övning kan grilla eller sauta upp en biff eller ett kycklingbröst Den verkliga utmaningen för mig är att göra en otroligt hemlagad sås som är bra som en jag kan serveras i en restaurang med högsta kvalitet Om jag kan göra det, är måltiden en framgång Problemet för de flesta hemkockar har de inte de rätta ingredienserna som demi-glace eftersom de är svåra att hitta och ännu svårare att göra yourselfmercial Restaurant Quality Demi Glace Products finns nu tillgängliga för Home Cooks. Below hittar du några av de bästa kommersiella demi-glace-produkterna på marknaden Enligt min mening är de flesta av de listade som finns tillgängliga med Amazon Prime, så om du är medlem kan du få dem levererade på två dagar, en del över natten för gratis leverans. Några av dessa är förpackade för hushållskonsumenter men ett par av dem är oftast såld till restaurang s och catering business. The ingredienser varierar som de priser jag rekommenderar starkt dig läsa igenom olika produkter och hitta en eller två som uppfyller dig ingrediens krav och passar din budget Ge dem ett försök och jämföra dem med andra produkter på marknaden för att bestämma vilken är bäst för dig. Du kan också vara intresserad av min artikel, Gör såser hemma som beskriver min 5 stegs metod för att förbereda professionell kvalitet brun såser. Hur man gör en enkel men läcker sås för biff som även dina barn kommer att äta. 1 skalot, malet.2 matskedar osaltat smör.1 4 kopp rött vin eller hamn. Fräscha paprika.8 oz Demi Glace. How att förbereda hemma. Hett en liten såspanna över medelhög värme. Lägg 1 matsked smöret När smöret är varmt men inte brinnande, tillsätt den malet skaloten. Sautera skaloten tills den är genomskinlig, ca 2 minuter beroende på pannan och din spis. Vad jag menar med det här är att alla använder olika kokkärl och olika typer av kaminar. Båda faktorerna Viljan kan ha stor effekt på hur snabbt det kommer att laga mat så det är väldigt svårt att ge exakta tider. Ta bort pannan från kaminen och lägg till vinet eller porten. Sätt tillbaka pannan till ugnen och lägg till lite nybakad peppar. Hur mycket lägger du till beror på din individuella smak. Återställ vinet tills det bara finns en väsen kvar, praktiskt taget ingenting Om du är orolig för att jag ger alkohol till mina tjejer, don t Det brinner allt medan du minskar det Mest av det ändå. När Vinet är reducerat, tillsätt demi glace till pannan. Simmaren på låg värme tills såsen är tjock nog för att belägga en sked eller till en konsistens du föredrar Vissa har sagt till mig att de gillar det mindre tjock. För att avsluta såsen och ge det extra glans och smak, tillsätt resterande matsked smör Om du tittar på dina kalorier kanske du vill hoppa över det här steget. Smaka och anpassa kryddor med salt s det, så enkelt och du vann inte tro hur bra det är. Det är en säker vinnare och jag vet att du kommer vara glad. Some Top Com Mercial Demi Glace Källor på Amazon. Related Posts. Making Great Sauces at Home. Making Incredible såser hemma. Hur man gör Brown Stock. How gör enkla Pan Sauces. Cooking Cartoons. Press Releases. Meal Planning. Grocery List. All About Meats . All About Pasta. All About Poultry. Rice Grains. All About Seafood. All About Seasonings. Specialty Foods. All About Vegetables. Cheese Primer. Real Cheese Pleasers. Basic Pantry. Wine Tastings. Basic Cooking. More Techniques. Appetizer Recipes. Bread Pizza Recept. Frukost Recipes. Dessert Recept. Ethnic Recept. Kid-Friendly Recept. Leftover Recept. Pasta Recept. Quick Easy Recept. Rice Recept. Sauce Recept. Shortcut Recipes. Side Dish Recept. Vegetarian Recept. På Hand Recept. Meat Recept. Nötkött Recept. Buffalo Recept. Lamb Recept. Recept. Recept Recept. Recept Recept. Recept. Recept. Recept. Recept. Köks Recept. Kyckling Recept. Recept. Turkiet Recept. Salad Recept. Salad Recept. Sallad Recept. Klaskor Mussels Recept. Krabba Recept. Fisk Recept. Hummer Recept. S Callop Recipes. Shrimp Recipes. Soup Recipes. Brothy Soup Recipes. Cold Soup Recipes. Thickened Soup Recipes. Stock Recipes. Stew Recipes. As Bra Som Det Får Recept. Grilling BBQ. Large Appliances. Small Appliances. Tools Gadgets. Cookbooks Magazines. Food och matlagning Posters. Gourmetmat. Chef Interviews. Cooking Terms. Cooking Videos. Tips och Facts. Culinary Schools. All Culinary Schools. Online Schools. Schools By City. Baking Pastry Skolor. Hosp Management Schools. Culinary Articles. Baking Pastry Articles. Hosp Management Articles. Culinary Education. Culinary Careers. The Art Institutes. Scholarships Grants. Scholarships Grant Listings. Kids Can Cook. Culinary Education Books. Hur gör Brown Stock at Home. Om du undrar vad är skillnaden mellan brunt lager och biff lager Jag tror att det har att göra med benen. Med ett köttlager använder du bara köttben, men med brunt lager använder du både kött - och kalvkött. Om det finns en annan skillnad som jag inte vet om, var snäll och låt mig veta i kommentar s nedan. Brödbeståndet är en av de mest populära lagren som används av professionella kockar och en av de första lager som lärs på många kulinariska skolor Fler och fler hemkockar lär sig hur man förbereder ett grundläggande brunt lager eftersom det är grunden för att göra ett nummer av klassiska såser inklusive brun sås, demi-glace och pan sauces. When ett brunt lager sänks till en tjock sirap kallas det Glace de Viande Förutom att vara avgörande för såstillverkning brukar bruna bestånd och glace de viande ofta användas som en bas för soppor och braises och ge något parabol ytterligare smak och färg. Brödbeståndet är inte svårt att göra men tar mycket tid och utrustning för att göra grundläggande brunt lager och om du vill förbereda en glace de viande, tar det jämnt längre Nedan är ett grundläggande recept för att göra ett enkelt brunt lager hemma, men om du inte är intresserad av denna tidskrävande process, kolla in de kommersiella produkterna nu hemma kockar under receptet. Är de så bra som hemlagad. Inte säker på att jag sällan gör hemlagad brun bestånd längre eftersom jag kan köpa ett riktigt bra kommersiellt brunt lager för mina såser och grytor. Dessa produkter sparar mig mycket tid så jag kan piska upp rätter som brukade ta timmar att förbereda och nu ta en bråkdel av den tiden. Beef kalvkött Stock. Stock är den vätska som resulterar från att simma ben, aromatiska grönsaker och örter under en lång tid. Ben, i motsats till kött, är anställda eftersom de är rika på proteinkollagenet Kalvköttet föredras framför köttet eftersom de innehåller mer kollagen Kollagen denaturer i det viskösa proteinet som kallas gelatin som lägger kroppen till beståndet. Mjölk kan användas istället för ben, men det är fångst Meat imbibes beståndet med mer smak men inte viskositet, vilket är målet att lagra lager Lager från kött och inte ben kallas buljonger. För att öka smaken av ett lager och fördjupa sin färg blir benen först rostade i en ugn. De placeras sedan i en stor lagerpott med vatten, grönsaker och örter s och simmered Beroende på den speciella kocken eller kulinariska texten finns det tre proceduralternativ med avseende på grönsakerna.1 Grönsakerna kan också rostade, tillsammans med benen. Argumentet är att som att rosenrönsakerna stärker deras grönsaker ökar deras smak och därmed det resulterande beståndet.2 Rostning av grönsakerna utelämnas i stället läggs de helt enkelt till råvaran efter att benen har kokts.3 Rostning av grönsakerna utelämnas och de, tillsammans med örterna, läggs inte till stockpot i början, som i steg 2, men en timme innan lagret är gjort. Tanken här är att en förlängd kokning av grönsakerna och örterna får deras smak att försämras och spridas. Att lägga dem en timme innan matlagningens slut är tillräckligt med tid att extrahera sin kärna utan att göra dem obetydliga. Några kockar kommer att hålla fast vid sin specifika metodik men jag måste säga att jag har gjort lager otaliga gånger med alla tre variationerna och har ne ver sett en markant skillnad i slutprodukten Jag favoriserar det tredje alternativet, för det mesta eftersom det är lättare att skumma beståndet utan grönsaker och örter i vägen. Sköljning måste ske regelbundet under tillagningen för att avlägsna överskott av fett och skum som flyter till ytan. Det finns några andra aspekter att tänka på när man gör lager Börja med kallt vatten, vilket kommer att extrahera benets proteiner mer effektivt, använd en kruka som är längre än den är bred för att underlätta förångningshastigheten och koka det på en mycket GENTLE simmer. Bubblorna borde bara släcka sönder ytan OK, med alla dessa permutationer och riktlinjer i åtanke här är anvisningarna för att göra stock. great saker, men grynsformen är för fettfjerning, om du vill ha snabbare avdunstning bredare krukor educe snabbare som de har mer yta i luften jag märker ingen bacon i receptet Är inte klassen biffprodukt gjord med den. Men tar inte något jag lägger in som en dålig recension, det här är en bra sida Enkel producerar en väldigt fin produkt går du nu för att få benen. Hur var det här en bra och enkel förklaring till ett svar jag har letat efter någon tid nu Tack så mycket såserna är ett bra sätt att avsluta en maträtt och jag har blivit uttråkad av att göra enkla cremsåsar för mitt kött, jag försökte flera röda vinsåser som kretsar kring ett enkelt vin - och lagerförminskning efter att ha tappat pannan, men jag klarar mig aldrig av konsistensen i restaurangerna. lagt till lite kvar över såsen för att tjocka upp min vinsås, inte mycket snyggt, men jag gjorde det, men det gjorde den resulterande röda vinsåsen tjockare. Jag ser fram emot att utföra dessa instruktioner för att göra en bättre Demi Glace för en bättre sås. Kan du ge mig några idéer, hur kan jag bäst bevara Demi-glace när jag gör kycklingfyllnad, burkar jag det medan det suger varmt och det håller sig i kylskåpet i ungefär en vecka Finns det något sätt att öka denna lagringstid jag inte har en frys. Den motvilliga Gourmet säger. Maitri, freezin g skulle vara den bästa lösningen, men jag skulle försöka minska så mycket du kan tills du får en mycket tjock gelatinös konsistens. Jag är inte en livsmedelsforskare, men det är meningslöst för mig ju mer minskat desto längre kommer det att vara i kylskåpet. Hur länge jag har ingen aning Det finns några kommersiella produkter på marknaden med fantastisk hållbarhet som över restaurangkvalitet resulterar utan timmarna med att göra en demi glace från början och lycka till och få veta hur det visar sig. La La Lavoie säger. Jag är inte en kock och bara försöker få tag på demi-glace-saken. Jag misslyckas med att se hur demi-glace kommer att smaka annorlunda än den bruna såsen. Du tar brun sås, späd den med lager och minska den med hälften. Vet inte det ser ut och smaka väldigt mycket som brun sås, med lite mer lager i den. Alan kommer det att smaka som brun sås men en otroligt smakfull koncentrerad brun sås. Om du smakade en klassiskt förberedd demi glace, kanske du inte gillar smaken av den. kan vara för överväldigande för dig r personlig smak, men när du använder den för att förbereda en sås, wow, smakerna exploderar i munnen utan att behöva göra en demi glace från början, försök att använda en kycklingstock Ta en kopp kycklingstock och minska den med hälften och sedan jämföra smaken av den reducerade kycklingstocken till vanligt kycklingslager för att se om du kan smaka på skillnaden Ja, minskningen kommer att smaka som kycklinglager, men en mycket starkare kycklingmassa får det smaka bra på egen hand. Troligtvis inte, men försök att göra en reduktionssås med det och du kommer att bli wowed av resultaten Låt mig veta. Din blogg är oerhört hjälpsamma Jag har en fråga om den bruna såsen Används du osaltat matlagningssmör för detta Vårt vanliga smör är saltat och därmed undrar jag också att jag sås kommer de senaste veckorna i kylskåp och månader i frysen. Den motvilliga Gourmet säger. Koel, tack för dina kommentarer Vi har vanligtvis osaltat smör i huset men jag har gjort denna sås med båda och smakar för kryddor i slutet Du kokar ner det så allmänt rekommenderar jag osaltat Att inte vara en näringstillverkare för livsmedel kan jag inte garantera att det kommer att vara kvar i flera veckor i kylskåpet. Jag antar att det beror på hur väl du förseglar det och kylskåpets temperatur men i vårt hus, jag kan inte se det varar så länge ändå tror jag att du kan frysa den men jag don t Vi brukar använda den med vår måltid eller med rester nästa dag. Om du såg posten från tidigare idag vet du att den här videon har försenats göra till mystiska och nära katastrofala ljudproblem, men äntligen har vi den första demi av receptet och jag hoppas att det var värt att vänta. Det här är min teknik för kalvkött, och det är inte så mycket jag går För en ren kalvköttsreduktion, förstärkt med ingenting annat än mirepoix och tomat, gör jag inte den klassiska rouxbaserade espagnolsås som traditionellt blandas med kalvkött och minskas med hälften. Moderna versioner som detta avstår från mjölet och reducerar helt enkelt Beståndet tills det naturliga gelatinet från benen förtjockar saker Du får en mycket mer intensiv smaksatt sås med en underbart lyxig munkänsla. Jag brukar också göra en ren version av beståndet utan den traditionella bukettgarni, som är en mycket klassisk bunt av örter och kryddor, vanligtvis inslagna och bundna en bit purjolök. Det ser bra ut, men jag kan lägga till några eller alla dessa smaker när som helst, och vi kommer också alltid att använda det som en bas för andra såser och applikationer, som alla ger sina egna örter och kryddor mixar I grund och botten gillar jag att hålla mina alternativ öppna. Ställ in för del två där jag ska visa dig vad du ska göra med denna livsförändrande vätska, liksom hur man delar och lagrar den under många månader med brun sås nirvana jag hoppas du ringer din slaktare och beställa några kalvkött snart. Enjoy. Ingredients för 3-4 quarts Demi-Glace.10 lbs kalvkroppar, leder och murgben. 1 msk vegetabilisk olja.4 morötter, skär i 2-tums styck.3 lök, skär i åttondeltar gjorde jag utan att tänka, men du behöver inte peeling löken revben selleri, skär i 2-tums bitar. 1 6-oz kan tomatpasta. 10 kV vatten. Medan beståndet simmrar mycket, mycket försiktigt i 18 timmar, kommer nivån att falla några centimeter i potten, vilket är bra, men om det verkar som att vätskenivån blir låg, lägg till några koppar vatten i 53 kommentarer. Okej det ser så bra ut jag går ut och köper kalvkött så snart jag ser del 2. Kan du använda en tryckkokare för att minska tiden att laga mat och sedan minska efteråt. När jag minskar ett lager använder jag en liten fläkt för att blåsa luft över toppen Detta gör att du kan sätta upp värmen till superhög och förånga så fort som möjligt utan att koka den. Kan du uppnå nästan samma sak med bara biffben eller skulle det vara för helt annorlunda att kalla det Hur mycket missar vi ut, om vi lämnar kalvköttet, gör jag inte kalv, för jag är inte ett monster av en människa. Också du är fantastisk, jag kan inte vänta med att använda termen slappin som glace i köket. Mmm, luxardo körsbär. Bones av något djur kommer att fungera på liknande sätt, men kalvkött har betydligt mer kollagen, vilket gör det mycket, mycket bättre jag kan inte kommentera huruvida det är värt att göra med andra ben eller inte, eftersom det är subjektivt omdöme. Sörja att jag inte är en tryckkokare, så jag har ingen aning om att du inte kunde göra mycket mycket. Hej Chef när förväntar du dig att skicka del 2. Kan inte vänta. Lycka till att hitta en tryckkokare som kan hantera 10 kg kalvkött. Jag säger bara. Kan inte vänta på del 2 Tack kocken. Jag har helt ropat på av en stor kock för att inte deglazing rostningspanelen. På exakt vilken ålder av koen går man från ett monster till en vanlig konsument när man konsumerar sina delar. Dessutom påverkar konsumera kalvköttet hos ett mänskligt uppvuxet, friskt djur monsterstatus. Människan, om scenen av dig som slår det blocket av demi glace i slutet, finnas inte betraktat mat p0rn då jag vill inte veta vad är. Din förhandsvisning av del 2 visar upp den gelatinized Demi-glacen Hur skiljer det sig från en aspic. The end Det var som 50 nyanser av Demi-Glace. Du borde ha lagt en blindveck runt den eady beställde kalvköttet jag hoppas del två kommer snabbt nog hehehehe. men jag sparar isbitarna för min Manhattans Ja, jag såg Luxardo Cherries i kylskåpet där. Jag antar att min fråga är vilken sprit du använder för dina Manhattans. Jag har redan bestämt mig i mitt hus med min frus tillåtelse, såklart att det här kommer att bli en årlig vårtradition. Vi ska göra Demi-Glace varje vår för att hålla oss under sommaren och hösten våren eftersom du kan öppna fönstren och lufta köket och grilla grillsäsongen ska börja, vilket är när vår Köttkonsumtionen går högt. Tack Chef John fantastisk som alltid. Ny på din hemsida, fantastisk, knuten redan, leta efter del 2 demi-glace och jag älskar din pianospelsbakgrund, du spelar stor humor och jag kommer att njuta av dina grejer. Kan jag använda Ox tails. Would göra ett halvt recept kräver en betydande förändring av timing eller behandling av demi-glace jag har inte tillräckligt stor lager gryta för 10 pounds kalvkött ben jag gillar verkligen att titta på dina videoklipp och ivrigt väntar varje nytt avsnitt. Övrigt än att hålla ett öga på din vätskenivån, förändrar potten inte tekniken alls. Hur mycket ska jag förvänta mig att betala för kalvkött. Jag betalar vanligen ca 4 per pund. För dyr för min budget, tyvärr, kommer kycklingben för att de buljongar på samma sätt. Och måste benen vara färskt, eller kommer det fungera bra om jag fryser dem när jag samlar dem över tiden. Dina frusna ben fungerar bra en gång tinas. Jag lämnar vanligtvis inte kommentarer men jag måste uttrycka hur mycket jag älskar dina videoklipp och recept Jag vill tacka dig för att introducera ny mat i mitt liv Jag lagade saker jag aldrig hört talas om förut och blev kär i dem Jag är aldrig nöjd med vanliga hemlagade komfortmatrecept mer och jag gillar också att du lär dig lite matvetenskap i videon, vilket hjälper mig att justera receptet som jag gillar. Vänligen skicka mer Tack. Jag gjorde det i kalkonfryskpotten. Det var tillräckligt stort och när det kom dags att koka för minskning heta som helvete gas eld på friteraren fungerade mycket bättre än min wimpy elektrisk spis. Kan du lägga till vin till vattnet för att få det en ännu rikare smak jag ska göra det över påsken. Det här inlägget var det bästa och det värsta som någonsin har hänt med mig jag har siktat genom miasmaen av förvirrande demi glac tekniker på nätet och då verkar det här Bäst någonsin men i denna lilla burg.500k befolkning kalvkroppar är en fantasi av min fantasi Inget annat än stink-eye när jag ber dem Kock John kan jag göra detta ur Brontosaurus ben det är lättare att komma hit. Här är mitt första försök att göra demi glace Jag inspirerades av kocken John efter att ha publicerat ett par YouTube-videor med instruktioner. Ta reda på dem och det var ganska det tre dagars äventyret, men resultatet var otroligt bra Jag captioned varje bild som beskriver vad jag gjorde HT till Chef John för idén att slappa, slappa demi glace. Ah, jag glömde länken till mitt fotovideo album Här är det för alla intresserade. Här i norra Virginia är det incredib Det är svårt att hitta kalvkroppar - även från slaktare. De lokala livsmedelsbutikerna bär nötkreatursmärgben för 1 99 så jag tänker på att gå med det. Tja, vad är biff men äldre kalvkött. Efter att ha sett din kommentar ovan om kollagenet att vara större i kalvkött, jag kompenserar genom att lägga 2-3 pund av nötkreaturben. Några tips om förhållandet mellan nacke och murgben. Interna sökningar säger att nacken kan ha mer kollagen än märgben, så kanske 60 nacke och 40 rynkor. Vad tycker du. Jag är ledsen, men kocken John är på semester i veckan. John, det är en Demi-glacis samma sak som en köttglac eller glac de viande. Dessutom säger James Peterson i sin bok såser att en Demi-glac kan görs genom att minska ett redan lagrat lager, var det du gjorde ett lager eller var det ett lager fram till dig över 8-10 timmars simmering och gick in i en 18-24 timmars simmer. John, jag har följt dig tekniskt med hjälp av 10 kalvkött från den bästa slaktaren i 6 län och jag har 2 liter fett och 6 eller mer q essar av essenser Det hela simmat i 24 timmar, så jag låter det ställa över natten Det har nog inte tillräckligt med värme under det, så det här är 0 90, Tack för att du är inspiratorisk. Jag gjorde demi glace från ditt recept den här helgen Mycket lätt Jag kan skicka bilder av den gamla slappa-slappa om du vill ha bevis. För att kontrollera behåll vätskenivån, kunde du bara lämna ett lock på potten och ta av det när det är dags att minska. Jag gör inte heller Jag har utrymme för en 20 qt pott, bara om en 12 Kan jag fortfarande använda samma kvantiteter och bara minska mängden vatten, eller ska jag dela allt för att rymma för den mindre potten. Ta av locket - du vill ha avdunstning Förutom att använda ett lock ökar den inre temperaturen, vilket gör en simmer svår att upprätthålla. Divera ingredienserna i hälften och använd 2 krukor. Detta fördubblar ytan avdunstningsområdet, så du kan behöva tillsätta vatten regelbundet för att behålla en vattennivå över benen . John John, min demi Glade luktade inte har några råd eller tips tack Min slaktare skär en hel nötkött ben i 2in bit så det fanns bara 2 leder Så det är möjligt det fanns inte tillräckligt med leder för att ge mer kollagen. Ja, det var problemet Du behöver massor av leder. Jag använde regelbundna köttben, inga leder Inte oroa dig efter att ha studerat detta recept Jag insåg att det inte var mycket mer än nötkött jell-o så jag lade till två paket med gelatin Det fastnade fint För dem som inte har en jättepot att simma i slappna av sätt bara alla ben i din största potten och lägg sedan vattnet tills det är fullt, du måste bestämma full poäng Simmer och koncentrera din demi, när vattnet blir lågt tillsätt mer vatten tills du har lagt till alla kocken John s krävs flytande Huvuddelen är att simma, minska och tillsätt vatten tills allt vatten har lagts till, då när du är på den härliga 8 kvartpunkten, lägg till dina två paket gelatin och skörda belöningarna. Jag gav det här ett försök igår och Det kom ut jävla nära perfekt Hade inget annat val än att använda nötkött ben men såg till att de flesta var gemensamma delar. Det producerade mycket mer fett än förväntat men det var lätt att skrapa av efter att det hade koagulerat. Det hade en djupröd färg och en fin fast kropp som jigglade när jag gav den den gamla slappa slappa. Nu bara jag behöver ett bra recept för att använda det med inte att använda dessa saker på hamburgare, det är mycket tid och ansträngning att slösa på något enkelt. Alla förslag. Du brukade inte använda en Bouquette Garni och det låter konstigt för mig. Det ser fantastiskt ut. Kan jag lägg till rött vin till det jag älskar rött i nästan alla mina såser. Ett förslag till att förbättra detta, vilket ger ännu mer tid. I videon sänks lagret i koka efter det att fastämnena har tagits bort. Fettet är fortfarande närvarande och kokning kommer att emulgera fett i vätskan Några kommer senare att höjas till toppen när du låter reduktionen svalna, som visas i nästa video, men en del av fettet är permanent i demi-glace. En förbättring är att ta förrådet och svalna det efter att ha spänts kyla, sätt i kylskåpet i flera timmar eller över nite Fettet kommer att stiga till toppen, men nu kan du ta bort det innan någon emulgeras i demi. Fortsätt sedan koka och minska. Chefen, Detta är begravd längst ner, men du nämnde aldrig några recept för denna sås, förutom att lägga till det till en annan sås Så jag hoppas att du inte kommer ihåg om jag delar ett recept centrerat runt detta som fungerade - väldigt bra jag tog några kycklinglår och seared dem med lite vitlök och klippte dem i bitar. Jag tog bort kyckling och satte in 4 vitlöksklyftor, var noga med att inte koka och sedan 5 isbitar av din demi-glasyr Efter några minuter fick det den härliga glansen, lite salt och jag lät det gå lågt i 10 minuter Till slut lade jag till 1 4 kopp tung grädde 1 4 kopp rödvin vinäger Egentligen, riktigt bra. Hej Kock, jag gjorde lite mer demi-glace men den här gången tillade jag lite rött vin till processen Sorta gjorde en södra fransk medelhavs sak genom att lägga till rött vin, vitlök, timjan och rosmarin till min mirepois Du måste prova om du inte redan älskar Kärlekens videoklipp så inspirerande . Hej tack för din mottagare Jag har tittat på nätet för denna typ av mottagare och har sett många versioner av det jag har två frågor 1 I din recepie använder du inte rött vin som andra, vad är orsaken 2 Måste du olja benen innan de kommer in i taket Tack så mycket för ditt svar Effie. Jag simmade benen i 12-15 timmar. Senare insåg jag att de fortfarande hade märg på dem. Och mitt lager smakade väldigt svagt och hade ingen konsistens. Gick jag inte simma tillräckligt länge eller inte tillräckligt varmt. Jag rostade benen i förväg. Vill uppskattar lite vägledning så jag får det rätt nästa gång.

No comments:

Post a Comment